torsdag 13. mars 2014

Arcade vest - test strikk

Endelig ferdig!
Denne har jeg strikket på siden januar - det er en teststrikk av Linda Marvengs Arcade Vest (engelsk utgave av mønsteret) og den ble superfin! Ferdig strikket i går kveld, vasket og blokket i natt, og brukt på kveldens strikkekafe. Fikk kommentarer som "var det denne du strikket på sist?" og "så fin den ble!"
 
Måtte kjøpe en fin tiger-nål til å lukke den med - maskeholderen ble liksom ikke "bra" nok... Heldigvis har Bentes Hus utvalget og er nære til :)
 
Dette er et plagg jeg vet jeg kommer til å bruke mye. Grei å slenge utenpå en langermet topp eller bluse.
Som vanlig er Linda Marvengs mønster en fryd å strikke etter. Alt stemmer og jeg tror ikke jeg har fundert på noe under veis. Diagrammet lot seg memorere og her var det bare å strikke jevnt og trutt. Det var bare sånn at hverdagene kom og gikk med arbeid og familie-tid - strikketid ble nedprioritert.
 
 
 
Strikket i Norsk Pelsull fra Hifa i en mørk rødmelert farge, pinner 3,75 mm, størrelse 2XL. Marveng lager mønster i store størrelser og det synes jeg er flott. Jeg har strikket 8 repetisjoner av mønsteret før armfelling - jeg er så kort og rund at en sidere vest ikke har kledd meg.
 
 

Vil du også strikke samme vesten, så sto mønsteret i Familien i februar - husker ikke hvilket nummer.

1 kommentar:

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!