fredag 14. mars 2014

Torsdagsdillerier

Fridag og mye som egentlig skulle gjøres. Ble det slik? Nope.

Ruslet til mitt andre hjem, garnbutikken Fortuna, og der ble jeg værende. Siden husarbeid er bare kjedelig - venter damer til syforening i kveld - tenkte jeg at jeg kunne premiere meg selv litt først, og vaske og rydde litt etterpå. Ble litt hektisk, for å si det sånn :)

Tok med håndteiner og fiber - Malabrigo Nube - i tilfelle jeg fikk lyst til å spinne litt, og det fikk jeg.

Her er resultatet. På den rosa håndteinen er det ca. 12 gram, det samme skal det bli på den andre - mangler bare å spinne opp det du ser på bildet. Har ei flette, 4 oz, som jeg har delt i åtte, dette er to av de. Det er så artig - Gleder meg til å fortsette!

På planen var også å få strikket mer på sokkene. Ferdig med en og er kommet til hælen på nummer to. Disse skal være ferdig innen mandag - det er første runde i et av vårens vakreste eventyr :) Sock Madness på Ravelry! Sock Madness er en internasjonal hurtigstrikkekonkuransse av sokker - 7 runder - kjappest i mål! Dette er innledende runde, og når den er over blir vi delt inn i lag som skal konkurrere mot hverandre. Samtidig konkurrerer vi innad i gruppene, og antall deltagere reduseres i hver runde. I finalerunden er det en fra hver gruppe og sokkene strikkes på under et døgn - Madness! 


Sokkene strikkes i Sock fra Malabrigo på pinner 2,5mm. Tester ut firkantpinner fra KnitPicks - bærre lekkert!
I Sock Madness er alle mønstrene nydesignet. Her kommer det ofte mange ulike teknikker og konstruksjoner, og det er utrolig artig synes jeg. På garnoversikten vi har fått for hele madnessen kan en forutse utrolig mye rart :) noen blir nok knestrømper og noen veldig fargerike - det er ikke godt å vite  hva som kommer i neste runde.

Nå tar jeg kvelden og finner boka. I kveld tar jeg Frøydis Sollid Simonsens "Hver morgen kryper jeg opp fra havet" med meg. Den har fått god omtale, og jeg gleder meg til å lese den.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!