søndag 18. januar 2015

Kaprifolie - sjal med bladmønster

Nok et sjal er av pinnene, og denne gangen er det nummer to av samme mønster og i samme garn og farge. Det er det veldig sjelden skjer, men en gang iblant er tålmodigheten større enn hva jeg egentlig evner :)

Tidlig i høst skulle jeg strikke et sjal, Kaprifolie, som modell til garnbutikken Fortuna. Fikk velge farge selv, og selvsagt ble det en varm mørk oransje - min farge! Likte sjalet så godt at jeg begynte å bruke det - det var jo høst og sjalet hadde min farge, og jeg trengte noe nytt selvsagt!

Nå har jeg strikket et nytt til butikken- akkurat maken. Sjalet har en litt uvanlig fasong. Oppskriften har to versjoner, ett trekantsjal og ett trekvart. Litt annerledes, men veldig flott!

Garn: 3 nøster Arwetta
Pinner: rundpinne 4 mm.

Garnet tåler hard blokking og det holder godt. Jeg har brukt mitt sjal mye og det holder fasongen ved bruk. Det kan aldri bli for mange sjal kan det vel?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!