mandag 29. juni 2015

Circel of the Sun - Solsirkel

Innrømmer at tid brukt på Facebook er "litt" bortkastet, men så dukker det ofte opp nyheter og spennende prosjekter til å bli inspirert av, eller som bare måååå testes!

Kate delte en slik "bare må" før helga - en trivelig blogg om hekling http://lillabjorncrochet.blogspot.cz

Her var det masse inspirasjon og lekre heklede duker, tepper, puter og mer. Og i sommer deler hun mønster på helt nye spennende og fargerike "bestemorruter" hver fredag. Jeg, som har alt for mange store prosjekter på strikkepinnene kunne ikke la være å forsøke hekle disse rutene. Det er første gang jeg hekler etter engelsk oppskrift, men det skal gå bra. Må nok pugge litt forkortelser og uttrykk...

Men her er min første rute: 
Garn: Luxor, Hifa i 6 farger
Krok: 3,25 ( D )


Artig å hekle denne i hvertfall! Hva jeg skal bruke lappene til vet jeg ikke ennå, må jo se om jeg klarer hekle flere - denne første skulle være den enkleste å hekle....
Neste gang må jeg bruke mer oransje - oransje er favorittfarge for tiden - mulig det har med fravær av sol?

2 kommentarer:

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!