søndag 5. juli 2015

Dag 1 og 2 - Tour de Fleece

I dag, dag 2 av Tour de Fleece, har jeg spunnet på håndtein. Lilla Malabrigo Nube skal etter hvert bli et totråds relativt tynt garn - tror jeg...
Har spunnet litt av fletta tidligere, men jeg er usikker på om jeg skal blande det sammen med det jeg spinner nå. Forrige gang forsøkte jeg å spinne litt tykkere, det var veldig vanskelig å få jevnt og fint.


I går, dag 1 av TdF, kjedetvinnet jeg ferdig denne lekre oransje Nuben. Det er 100 gram og 510 meter totalt. Jeg har en flette til med samme innfarging, men har lyst til å spinne andre farger og fiber, før jeg går løs på neste. Utgangspunktet var hvit/naturell Malabrigo Nube. På en strikkekafe på Fortuna før jul, ble denne farget med syrefarge. Unik og eksklusiv farge - det ble ikke brukt så mye målebeger og ingen ting er nedskrevet. Fargen er virkelig flott og senere skal jeg strikke meg et stort sjal tror jeg.

                      

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!