tirsdag 21. juli 2015

Ferdig garn

Det spinnes stadig i forbindelse med Tour de Fleece og jeg har faktisk garn ferdig! Fiberen kjøpte jeg fra Marianne/Tante Ull i fjor, men den er ikke kommet på rokken før nå. Det er Polwarth, og dens lange fiber gjorde den superenkel å spinne. Den er farget, av Marianne, med oransje og lilla, og deler er beholdt hvitt - det er alltid spennende å se hvordan den blir ferdig tvinna.


Det hvite kom nesten bort og det oransje og lilla dominerer. Det ble ganske så flott synes jeg selv!

Jeg brukte færre timer enn vanlig på denne hespa, sikkert på grunn av fiberlengda, og jeg valgte å tvinna til 2-tråds. Av 100 gram fiber ble det vel 400 meter garn.

Denne gleder jeg meg til å strikke av! Det gjelder bare å finne riktig strikkeprosjekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!