tirsdag 21. juli 2015

Litt babystrikk

Disse kjolene har vært ferdig ei lita stund, den første i hvert fall...

Ei venninne skal bli bestemor for første gang, og da bestemor til ei lita jente. Hun strikker litt selv, men jeg fikk også lyst til å bidra. I følge den blivende mor trenger hun ikke kjøpe klær de første to årene - bestemødre, tanter og kjente har overøst de med klær og ting til lille Alma. Jeg later som ingenting og synes det er kjempeartig å strikke til babyen!


Lenge siden jeg har strikket til baby, og første gang jeg strikker med dette garnet.Det skulle vise seg å bli en utfordring for meg... Tenkte gi kjolen som barselgave, men la opp til størrelse 9 - 12 måneder. Den ble stor! Jeg strikker nok litt løst, samtidig som jeg tok en pinne litt større enn anbefalt for garnet. Dermed måtte jeg til pers med en til! Jeg synes denne kortermede kjolen er så søt, og valgte å strikke to like, i samme garn og farge, men med halvt nummer tynnere pinner og størrelse 3 - 9 måneder. Det ble så mye bedre! Totalt gikk det med 150 gram til største størrelsen og 100 gram til minste. Knapper fra knappeglasset.

Mønsteret er Bella Baby fra heftet "Babystrik på pinde 3" av Lene Holme Samsøe. Garnet er Merci fra Ficolana og fargen heter Jordbæris. Mønster og garn kjøpt på garnbutikken Fortuna.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!