torsdag 30. juli 2015

Tour de Fleece 2015

Tour de France og Tour de Fleece er over, endelig ( eller heldigvis )... Jeg har ikke fått fulgt med på tv så mye som jeg planla, og spinnet deretter... Jeg legger alltid så mange og ambisiøse planer, men vet i utgangspunktet at jeg ikke gjennomfører... Artig likevel!

Her er resultatet: 


Fra venstre Malabrigo Nube på håndtein - ikke spunnet så mye, men dette er tidkrevende.
100 gram Malabrigo Nube, hvit Nube som vi farget med syrefarge på en strikkekafe på Fortuna i vinter, kjedetvinnet på rokken. 510 meter. Har 100 gram farget fiber igjen som skal spinnes.
100 gram Polwarth, farget av TanteUll aka Marianne, i lilla, hvitt og oransje. Ca. 400 meter totråds.

Fikk en veldig hyggelig melding på Ravelry om at jeg hadde vunnet en premie i gruppen for Spindlers (Håndteinspinnere). 100 gram håndfarget ull kommer i postkassen min fra USA snart. Jeg har valgt og ikke få tilsendt bilde på forhånd - gleder meg til overraskelsen!

Video fra Instagram Siste dagene startet jeg spinne en fiber som jeg kjøpte av Rhonna for noen år siden. 50/50 merino/silke i blå-beige-grå. Den spinner så lett og blir veldig lekker. Tanken er å lage strømpegarn av dette. Har vel 200 gram av denne fiberen og gleder meg til fortsettelsen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!