lørdag 10. oktober 2015

Maggie's Gloves

Hanskene jeg kjøpte garn og startet strikke under Shetland Woolweek er ferdig. Det er en sjelden happening, så dette er jeg fornøyd med!

Jeg er ikke god til å fullføre strikke- og håndarbeidsprosjekter. Jeg er egentlig ikke så opptatt av å få ferdig ting, men jeg nyter øyeblikkene med erfaring og læring underveis. Å lære nye teknikker og framgangsmåter er alltid artig, og etter 40 år med strikkepinner er det fortsatt mye jeg ikke har lært! 

Tilbake til Maggie's Gloves. 
Hanskene er designet av Donna Smith fra Shetland, og hun har tatt utgangspunkt i hansker hennes bestemor strikket, men aldri hadde oppskrift på. 
Mønsteret er publisert i Shetland Woolweek Annual 2015 - utgitt i forbindelse med Shetland Woolweek.
I oppskriften er det bare 3 farger, men jeg klarte ikke bestemme meg og måtte ta 5... De ble nok litt rotete i mønsteret, men de passer da meg enda bedre! Dessuten fikk jeg med en knall oransje!
Har lagt opp til et par til, men de blir ikke så fargerike.

                  



1 kommentar:

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!