torsdag 17. mars 2016

Gult er kult!

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke Barnehagegenseren som designeren Ingvild Freland viste fram på Fortunas strikketreff, på Orkla Gjestebolig. Barnehagegenseren er strikket i New Zealand Lammeull, og det er et lett og godt garn.
Det har vært litt "strikketørke" her - altså jeg har vel litt for mange prosjekter på gang, og hadde ikke lyst til å strikke på noen av de.... Derfor bare måtte jeg starte et nytt prosjekt!
Det er mange fine farger å velge i NZ Lammeull, og mitt valg ble knall gult! Ikke så merkelig akkurat nå kanskje, med påska og våren som kommer! Litt vårgrønt og rosa måtte jeg også ha.
Barnehagegenseren er strikket fra halskant og ned. Ermene før bolen - det tror jeg er veldig lurt! Jeg sliter med å strikke ermer når bolen er ferdig.... Halskanten med de rosa boblene ble søt og er det som var morsomst å strikke, resten er jo bare glatt- og vrangstrikk. Det er ikke en eneste søm eller montering - alt strikkes i ett stykke. Festet tråder og sydde en liten hekte i halskanten, og så var det motiv til bakstykket som skulle broderes på.
Jeg valgte et enkelt smilefjes og heklet det på med dobbel tråd. Det ble litt skjevt, men dette er jeg ikke flink til. Sjelden jeg broderer eller lager motiv på strikketøy.

Gult er virkelig kult!

2 kommentarer:

  1. Den var riktig stilig! Jeg er akkurat ferdig med en topp/ned strikket genser til datteren, den har det samme hullrad på raglan som din har! Happy Knitting!

    SvarSlett
  2. Så lekker genser!
    Og gult ER kult!!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!