lørdag 12. mars 2016

Trenger jeg en ny hobby?

Jeg innrømmer det med en gang, jeg bruker mye tid på Facebook. Alt for mye. Og selv om det er advart mot disse testene som analyserer både profil og venneliste, kan jeg ikke motstå de! Jeg vet nå hvem jeg kommer til å bli fengslet med, og hvorfor. Jeg vet hvilken dyresjel min bestevenn har?, og hvem som er hemmelig forelsket i meg. Kjekt å vite! Jeg vet hva som er mitt sitat fra fremtiden og jeg vet alt om mine gode og dårlige sider. Det siste er en absolutt vitenskap - jeg også er unik, kreativ, godhjertet, hardtarbeidende og familiekjær, men litt for utålmodig og nyskjerrig. En inderlig test som avslører mitt sanne jeg! Ja,ja, godhjertet og nyskjerrig kan jeg leve med.
Men så kom Facebook med den idéen at jeg skulle hatt en ny hobby! Aldeles som om jeg ikke har nok? Et par timer på Fortuna, og jeg har mange timers arbeid foran meg! Den beste hobbyen er å planlegge nye strikketøy. Sokker, sjal, kofter, gensere, barnetøy og til meg selv.... Men aller morsomst, det er å velge garn! De siste dagene er det kommet inn lekkert garn fra Wollmeise i Tyskland. 


Det ble en hespe Twin i fargen Aspentree, og en Pure i fargen Uluru. Det rødoransje skal bli et skjerf/sjal designet av Martina Behm. Valget står mellom Trillian, Brickless eller Hitchhiker. Aspentree måtte jeg bare ha for fargene sin del - helt planløs handling!


I dag kom det også nye garnpakker fra Hillesvåg ullvarefabrikk. Saueflokksokk - disse bare måtte jeg ha!

Alt dette er ikke påbegynte prosjekter. Men påbegynte prosjekter får ikke plass i dette innlegget.... Innlegget hadde blitt en kilometer langt!

Facebook tar helt feil i denne ene testen - jeg trenger absolutt ikke ny, eller flere hobbyer!!!!

1 kommentar:

  1. Det med Facebook er virkelig sant... en tidstyv... uten sidestykke... for idag har det blitt bloglesing... åpnet mobilen og fikk din oppdatering om nytt navn osv mitt i fjeset... nyskjerrig som jeg er måtte jeg bare følge sporet... og nå sitter jeg altså her i ensom majestet, før jobb å leser og koser meg og blir inspirert. Skulle liksom ikke kommentere på gamle innlegg men der poppa sokkene mine opp... ja for sauesokker har jeg og... de er sååå fine... dere to damene på Fortjna er jeg blitt så glad i å følge... på mange måter minner dere meg om min barndom i Trøndelag... Vi er trøndere fra lang tid tilbake... men mine foreldre brøt opp og flytta sørover... takk for masse god inspirasjon og gode minner som dukker opp i kjølvannet... nå leser jeg videre

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!