fredag 20. mai 2016

Sommertopp i bomull

Hillesvåg har et godt mercerisert bomullsgarn, Perle, som jeg har strikket litt i tidligere. Nå trengte jeg en enkel t-skjorte/topp og valget falt på garnpakken "Sval Perletopp". Jeg byttet ut det blå i garnpakken med oransje - oransje er virkelig min farge for tiden! Det finnes i alt!

Jeg har gjort noen endringer i oppskriften, men mønsteret er et godt grunnlag. Med min fasong kan jeg ikke ha en så sid jumper, og jeg liker den heller ikke så utringet. Jeg har strikket 3 ekstra omganger etter siste felling, felt en gang til i samme mønster og strikket 4 omganger forkortede rader, for å få den høyere bak. Jeg ble fornøyd, selv om den kunne vært bitte litt større. Brukte ca. 320 gram, altså 2 koner.

Jeg har tatt den i bruk, og med en singlet under er det helt greit - den er strikket på pinner 3,5 mm og er litt gjennomsiktig.

Her poserer jeg i hagen, iført rive for anledningen - jeg slapp unna all raking i hagen i år!

1 kommentar:

  1. Så fin T-skjorte! Lurt å gjøre noen endringer så den blir akkurat slik du vil ha den. Det er fordelen med å strikke selv, man kan trikse og fikse litt. Og oransje er en flott farge!

    Håper det blir vær til å bruke genseren også. Her er det ullundertøy og regnjakke som gjelder, brrr!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!