lørdag 11. juni 2016

Samstrikk av sjal på Fortuna

Garnbutikken Fortuna, hvor jeg ofte befinner meg, har nå en samstrikk av sjalet Hildegunn. Sjalet er designet av Ann Myhre, men vi kjenner henne også som pinneguri. Starten var den. 17. mai, og siste frist for å vise fram ferdig sjal er 17. juni. Hvis du skal være med på trekning av premier, vel og merke. Framvising av ferdig sjal er på Instagram, og det tagges #fortunasamstrikkhildegunnsjal. Så langt kan jeg se at 8 er ferdige med sine sjal - håper flere kommer med nå i de siste dagene, det er både garn og mønsterpremier!

Tilbake til mitt sjal - det ble ferdig for noen dager siden, vasket og blokket lett etterpå. Har tatt det i bruk. Selv om det er ca. 260 gram garn i det, kjennes det lett og fint. Her er det jo sommer, men ikke så varmt annet enn at et sjal er godt å ha på.

Garnet er Wollmeise, selvfølgelig, om jeg må si det. Det er et ypperlig garn til sjal, og jeg har strikket flere i løpet av de siste 7 - 8 årene. På dette har jeg brukt:
Wollmeise Pure, farge Uluru, til selve hoveddelen og
Wollmeise Twin, farge Feldmaus til kornblomstene og ytterkanten.

Fordi jeg valgte Wollmeise, som er tynnere enn garnet oppskriften er designet for, strikket jeg flere økinger og dermed ganske mange flere masker på pinnen. Omgangene ble laaaaang på slutten. Jeg synes rillestrikk er pent, men jeg synes det er litt kjedelig å strikke bare riller...

Bildene har jeg tatt i strikkestua på Fortuna. Det er vanskelig å ta gode bilder av sjal når det ikke er en kropp som har det på, men sofaen fikk duge. Fargen Uluru er også veldig vanskelig å ta bilde av. Det er mye farge! Rød, skarp rød, rødoransje, mørk oransje og brun.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!