mandag 26. september 2016

Crofthoose Hat

Crofthoose Hat by Ella Gordon finner du som gratismønster på nettsiden til Shetland Wool Week.

24. September - 2. Oktober arrangeres Shetland Wool Week igjen, for ellevte gang, tror jeg. I går kveld så jeg nett-tv med direktesending fra åpningen av uka. Det var en mager trøst, siden jeg ikke er tilstede på Shetland i år. 2015 på Shetland under ulluka var fantastisk!

Hvert år, eller i hvert fall de siste årene, er det designet en lue som er "årets lue", og dette året er det Ella Gordon som står for designet. Flott lue, som jeg bare måtte strikke!

Jeg har lenge tenkt på å strikke noe med Holst Noble, og nå kom anledningen. Jeg tenkte også bruke fairisle-teknikken til Christel Seyfarth - den trenger jeg virkelig øve på...., men jeg ga opp. Jeg må faktisk strikke prøvelapp!

Lua ble strikket i 5 farger Holst Noble på pinner 2,5 og 3 mm. Dobbel tråd i ribbekanten, enkel tråd i selve luas mønsterstrikk.
Jeg har brukt fargene: Savannah, Redwood, Spruce, Lichen og Blue Stone.


1 kommentar:

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!