lørdag 10. desember 2016

Ullbukse til en liten

Denne buksa har vært et skikkelig kjappstrikkprosjekt. Den er en bestilling fra Ellen og jeg har prioritert den - 3 dager, 100 gram garn og pinner 3 og 3,5 mm. Ja, dere skjønner jeg ikke har strikket hele tiden - jeg har en annen jobb å passe også.

Men tilbake til buksa. Jeg tok utgangspunkt i Little Darcy Pants fra Garnstudio - modell nr. u-064-by. Strikket lang ribb oppe i stedet for 4 cm som i oppskriften, og lang ribb nede på beina, i stedet for riller. Jeg synes det gjør buksa både mer moderne i formen, og den kan brukes mye lengre. Brett ut ribben etter behov.

Jeg har brukt Semilla i farge 129, som er en fin gråtone. Noen ganger synes jeg den nesten er litt brun også. Pinner 3 på ribben oppe, 3,5 på selve buksa og 2,5 på ribben nede. 2,5 - bare for å få den til å sitte godt.

Tok utgangspunkt i størrelse 12/18 måneder og det gikk med akkurat 100 gram garn. Kanskje 3 meter igjen. Garnet er kjempegodt å strikke med! Så mykt og elastisk - egner seg best til ullbukser for de aller yngste. Garnet får du blant annet fra Fortuna , "så lenge lagret rekker - salg!"

Gleder meg til denne får ny eier 😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer eller en liten hilsen!